הודעת פתיחה


ברוכים הבאים לבלוג שלי,

מטרתו של בלוג זה היא לשתף אתכם בתובנות שרכשתי במהלך החיים בתחומים שונים. תובנות בנושא החיים שיפורם ושיפורו של העולם.
רוב המאמרים כתובים במבנה של תהליך לוגי. כלומר תהליך בו כל שלב מוביל לשלב הבא, ובצורה זו הוא מוביל את הקורא להבין את אותה התובנה שגיליתי.
אציין מראש שרכישת התובנות המוכלות במאמרים דורשת קריאה סבלנית וחשיבה רבה.
חלק מהמאמרים יופיעו בספר שאני מתכוון לכתוב בעתיד, לכן אשמח לקבל מכם שאלות והערות בונות שיסייעו לי לשפר את המאמרים, להפוך אותם לקריאים ומובנים יותר וכמובן, אם לדעתכם טעיתי במשהו, אשמח לשמוע.

אני מאחל לכם קריאה מהנה, מעניינת ומרחיבת אופקים...

יום ראשון, 1 ביולי 2012

חוצפה - תובנות על האשליה בה אנו חיים - חלק ו



חוצפה הוא מושג שכיח ביותר. קל לנו מאוד לראות אנשים מתנהגים בחוצפה. יחד עם זאת הרגשת החוצפה נובעת מציפייה שאדם יתנהג בהתאם לקוד מסוים שלדעתנו הוא הנכון. אם אדם מתנהג אחרת מהקוד, אנו חושבים שהוא חצוף.

הטעות הראשונה שלנו כשאנו מרגישים שמישהו חצוף היא האמונה שקיים קוד אתי מוסרי נכון. (אשליה שמתמוטטת כשאנו מבינים שאין כזה דבר כמו מוסר – בהרחבה במאמר אודות טוב ורע)
הטעות השנייה שלנו היא שאנו מצפים שאדם זה יתנהג בהתאם לקוד אתי זה, אך האם אנו יודעים מי הוא האדם הזה?, מה הן מטרותיו?, מה נחשב בעיניו לנכון ולא נכון?

אדם שהבין את האשליה שבציפייה אינו רואה אף אדם כחצוף 


ייתכן והוא יופתע מהתנהגות מסוימת שלא ציפה לה ועל כן יהיה לו מעניין לחקור אותה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אשמח לענות לשאלות ענייניות לגבי הדברים שכתבתי, וכן מאוד אשמח לקבל נקודות מבט בונות והערות עליהם, על מנת שאוכל להרחיב את נקודות המבט שלי.